У 2015-2016 навчальному році педагогічний колектив Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів працює над проблемою:
«Упровадження компетентнісного підходу до організації навчально-виховного процесу. Розвиток творчих здібностей школярів. Виховання соціально активної , духовно багатої, творчої особистості – патріота України та громадянина світу»І. Педрада (серпень)
1. Аналіз результатів ЗНО І ДПА у за 2014-2015 навчальний рік.
2. Затвердження плану роботи школи (додатки, заходи) на 2015-2016 навчальний рік.
3. Обговорення методичних рекомендацій щодо організації навчально – виховного процесу у 7 та 3 класах ЗНЗ.
4. Аналіз виконання Програми впровадження Державного Стандарту базової загальної освіти, та реалізації заходів щодо впровадження Державного Стандарту початкової
загальної освіти в Борівській ЗОШ І-ІІІ ступенів.
5. Про використання друкованого поурочного та календарно – тематичного планування вчителями – предметниками.
6. Про організацію індивідуальної форми навчання.
7. Про організацію профільного навчання в старшій школі (10, 11 класи, історичний профіль)
ІІ. Педрада (вересень, жовтень)
Аналіз організаційно-методичного аспекту оцінювання навчальних досягнень учнів школи відповідно до критеріїв оцінювання.
МЕТА: реалізація організаційно-методичного аспекту оцінювання навчальних досягнень учнів школи відповідно до критеріїв оцінювання; забезпечення ефективних індикаторів якості навчальних досягнень та об’єктивного оцінювання навчальних досягнень учнів за принципом підсумування набутих знань, умінь та навичок з урахуванням зростання рівня особистих досягнень учня на підставі компетентнісного підходу.
1. Засідання творчої групи «Організаційно-методичний аспект оцінювання навчальних досягнень учнів школи за 12 бальною системою оцінювання»
2. Засідання МО початкової ланки «Дотримання організаційно-методичного аспекту оцінювання навчальних досягнень учнів в школі І ступеня відповідно до вимог Державного Стандарту»
3. Засідання МО вчителів гуманітарного напрямку «Контроль та оцінювання знань учнів з предметів гуманітарного циклу з урахуванням компетентнісного підходу»
4. Засідання МО вчителів природничо-математичного напрямку «Сучасні форми контролю знань на уроках природничо-математичного циклу у відповідності до критеріїв оцінювання та дотримання вимог Державного Стандарту.»
5. Засідання МО вчителів оздоровчо-естетичного напрямку «Застосування форм та методів контролю знань учнів на уроках оздоровчо-естетичного циклу.»
6. Засідання МО класоводів та класних керівників «Реалізація принципів єдності вимогливості та поваги до особистості учня у навчально-виховному процесі в сучасній школі.»
7. Психолого - соціологічна служба: «Врахування психологічних аспектів та соціологічних досліджень ефективності сучасного урокув розрізі контролю та оцінювання»
8. Практична робота : презентація творчих уроків з демонстрацією дотримання вимог критеріїв оцінювання.
ІІ. Педрада (листопад, грудень, січень)
Роль контролю, стимулювання та мотивації навчальної діяльності школярів у підвищенні рівня якості знань.
МЕТА: Формування позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності учнів на різних етапах уроку, реалізація змістовних, організаційних та соціально-
психологічних методів стимулювання та мотивування учнів, об’єктивного оцінювання знань, умінь та навичок ,досвіду творчої діяльності, емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності учнів.
1. Засідання творчої групи «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів за сучасних умов»
2. Засідання МО вчителів початкових класів «Основні види контролю за рівнем навчальних досягнень учнів початкових класів на різних етапах уроку, їх ефективність та роль у підвищенні якості знань.»
3. Засідання МО вчителів гуманітарного напрямку «Шляхи удосконалення педагогічної діяльності з проблеми оцінювання навчальних досягнень.»
4. Засідання МО вчителів природничо-математичного напрямку «Формування позитивної мотивації на уроках природничо-математичного напрямку.»
5. Засідання МО вчителів оздоровчо-естетичного напрямку «Контроль і оцінювання навчальної діяльності учнів в системі уроків оздоровчо-естетичного напрямку»
6. Засідання МО класоводів та класних керівників «Практична робота: розробка шляхів вирішення проблеми відставання учнів у навчанні»
7. Психолого-соціологічна служба. «Створення педагогічних та психологічних передумов для розвитку мотиваційної сфери учнів».
8. Практична робота: презентація колективних творчих справ; декада творчих уроків з демонстрацією методів контролю, стимулювання та мотивації навчальної діяльності школярів.
ІІІ. Педрада (лютий,березень, квітень)
Шляхи реалізації виховної функції уроку як засобу розвитку особистості через взаємодію учасників педагогічного процесу.
МЕТА: створення особистісно-орієнтованих умов для самореалізації дитини та розвиток її життєвих навичок і ціннісних орієнтацій, прояв та реалізація суб’єктних основ
особистості в розрізі спільної діяльності вчителя та учня; формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості
через взаємодію учасників навчально-виховного процесу.
1. Засідання творчої групи «Методичні аспекти упровадження «Основних орієнтирів виховання для учнів 1-11 класів ЗНЗ» через вивчення навчальних предметів»
2. Засідання МО вчителів початкових класів: «Виховний потенціал уроків: творче використання навчальних предметів для розвитку і самореалізації особистості на уроках в початковій ланці. Шляхи реалізації виховної мети під час проведення уроків»
3. Засідання МО вчителів гуманітарного напрямку : «Виховні можливості уроків на предметах гуманітарного циклу.»
4. Засідання МО вчителів природничо-математичного напрямку: «Реалізація виховного потенціалу на уроках природничо-математичного циклу .»
5. Засідання МО вчителів оздоровчо-естетичного напрямку: «Виховний потенціал на уроках оздоровчо-естетичного циклу.»
6. Засідання МО класоводів та класних керівників : «Аналіз взємозв´язку школи, сім`ї, громадськості у вихованні учнів»
7. Психолого - соціологічна служба . «Психолого-педагогічні передумови реалізації виховної функції навчання»
8. Практична робота: декада творчих уроків з демонстрацією шляхів реалізації виховної функції уроку.
ПРОЕКТ ДЕКАДА ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВЧИТЕЛІВ БОРІВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
Як швидко Україна займе гідне місце в системі високорозвинених держав світу, багато в чому залежить від системи освіти. Освітньо - педагогічні зміни в національному масштабі зумовлені значним поширенням нових освітніх технологій, які ґрунтуються на використанні сучасної комп’ютерної техніки й істотним розширенням можливостей і потреб в індивідуальному, особистісному розвитку людини. В Україні розроблена нова філософія освіти – педагогічна парадигма, що узагальнює в собі різні ідеї: філософію всеєдності, глобальної освіти, життєтворчості, діалогу культур, синергетики. Важливим у проекті є пошук моделей розвитку сучасної школи, яка спроможна реалізувати основи сучасної філософії освіти й інноваційну політику. Інструментом створення такої школи є цілісна система науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя, збагачення й розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, досягнення оптимальних результатів освіти, виховання й розвитку майбутнього громадянина. Педагогічний колектив школи добре розуміє, що важливим компонентом модернізації загальної середньої освіти є створення в школі такого середовища, в якому зростає творча особистість, здійснюється поступовий перехід від школи, що навчає, до школи, яка керує знаннями і вчить кожного стати менеджером свого майбутнього. Учителі розуміють, що досягти інтелектуального розвитку учнів можна, використовуючи новітні педагогічні технології навчання, перетворюючи традиційний урок на сучасний. Як на практиці можна успішно втілювати сучасні педагогічні методики інноваційного характеру, члени методичної ради школи розробили проект «Декада педагогічної майстерності», який ефективно впроваджується у життя школи, щороку вдосконалюється, набуває нових рис сьогодення. Участь у різних методичних заходах під час проведення декади дає змогу простежити професійне зростання педагога: від творчого вчителя до майстра своєї справи, що позитивно впливає на загальний результат роботи школи. Адже тільки у творчого педагога – творчо розвинені учні. Учитель має навчатися впродовж усього життя. І тільки беручи участь у всіх методичних заходах, педагоги навчаються самі й навчають інших. Інноваційне спрямування методичних заходів допомагає активізувати творчість учителів, спонукає їх до нововведень.
МЕТА ПРОЕКТУ:
• Розкрити творчий потенціал особистості кожного вчителя;
• Зміцнювати компетентність учителів у оволодінні сучасними педагогічними технологіями, створювати ситуацію успіху;
• Створювати сприятливі умови для професійного зростання педагогів;
• Апробувати новітні технології та пристосовувати їх до умов своєї школи.
ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ:
• Об’єднати однією ідеєю діяльність учителів школи;
• Виявити учителів, здатних до наукової роботи;
• Створювати умови для самореалізації вчителя;
• Сприяти підвищенню рівня методичної та фахової майстерності кожного вчителя;
• Створювати умови для розширення професійної компетентності вчителів школи.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
• Формування в учителів школи готовності до впровадження сучасних нових педагогічних технологій;
• Удосконалення системи методичної роботи;
• Виявлення, вивчення і впровадження перспективного педагогічного досвіду;
• Виявлення нових творчих знахідок , ідей, надбань;
• Піднесення ролі атестації педагогічних працівників;
• Удосконалення системи громадянського виховання учнів, утвердження учнівського самоврядування;
• Підвищення рівня навчальних досягнень учнів з усіх навчальних предметів.
• Розвиток і зміцнення загально навчальних умінь учнів як основи самоосвітньої діяльності, стимулювання пізнавального інтересу.
ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Етапи Зміст роботи Виконавці Термін виконання
Підготовчий Розробка положення про декаду педагогічної майстерності;
Робота творчої групи з підготовки до проведення декади
Адміністрація школи, методична рада До 10.12.2015
Практично-виконавчий Заходи, що проводяться під час декади:
Засідання творчої групи;
Семінари;
Семінари-практикуми;
Семінари-тренінги;
Майстер-клас;
Психолого-педагогічні семінари;
Інноваційні педради;
Творчі звіти;
Творчі портрети;
Презентації досвіду роботи;
Панорами відкритих уроків;
Відкриті виховні заходи;
Виставки педагогічних надбань;
Панорама педагогічних знахідок
Адміністрація школи; Керівники методичних об’єднань;
Учителі-предметники;
Методична служба школи;
Шкільний бібліотекар Протягом декади
Заключний Узагальнення матеріалів, видання наказу про підсумки, церемонія нагородження переможців і учасників
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДЕКАДУ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ БОРІВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТ.
1. Загальні положення.
1.1. Декада педагогічної майстерності проводиться щороку на початку ІІ семестру, згідно річного плану роботи школи;
1.2. Декада педагогічної майстерності має назву, мету, епіграф, які прямо чи непрямо відповідають науково-методичній проблемі школи.
2. Мета і завдання декади педагогічної майстерності.
2.1. Підвищення рівня педагогічної майстерності педагогічних працівників школи;
2.2. Сприяння творчій активності вчителів;
2.3. Поширення передового педагогічного досвіду вчителів школи;
2.4. Вивчення досвіду роботи педагогів, які атестуються;
2.5. Впровадження інноваційних технологій у практику роботи школи.
2.6. Пошук оптимальних шляхів використання можливостей школи, педагогічної культури для розкриття здібностей учнів і реалізації творчого потенціалу педагогічного колективу;
2.7. Вдосконалення професійної майстерності педагогів через підготовку, організацію, проведення і взаємовідвідування відкритих уроків, позакласних заходів;
2.8. Проведення обміну досвідом успішної педагогічної діяльності;
2.9. Виявлення, пропаганда і здійснення нових підходів до організації навчання і виховання.
3. Учасники декади педагогічної майстерності.
3.1. Учителі початкових класів;
3.2. Учителі - предметники;
3.3. Класні керівники і класоводи;
3.4. Педагог-організатор;
3.5. Вихователі груп продовженого дня;
3.6. Практичний психолог і соціальний працівник школи;
3.7. Шкільний бібліотекар.
4. Керівництво організацією декади професійної майстерності
4.1. Керують декадою професійної майстерності директор школи, заступник директора з науково-методичної роботи.
4.2. З метою забезпечення виконання всіх заходів і підведення підсумків створюється оргкомітет, до складу якого входять директор школи, його заступники, члени методичної ради, учителі-методисти.
4.3. Головою організаційного комітету призначається заступник директора з науково-методичної роботи.
5. Організація і порядок проведення декади педагогічної майстерності
5.1. Порядок проведення, форми і терміни визначено річним планом науково-методичної роботи;
5.2. Координує порядок проведення заходів організаційний комітет;
5.3. Основні завдання оргкомітету:
5.3.1. Складає план роботи на 10 робочих днів;
5.3.2. Визначає форми, порядок і термін проведення декади;
5.3.3. Складає графік проведення декади і доводить до відома всіх педагогічних працівників не пізніше, ніж за 7 днів до початку декади;
5.3.4. Організовує проведення відкритих уроків, занять, позакласних заходів, надає допомогу у їх підготовці;
5.3.5. Організовує взаємовідвідування уроків колегами;
5.3.6. Проводить підсумки декади;
5.4. Учасниками декади педагогічної майстерності є всі педагогічні працівники школи, які у процесі підготовки до декади складають розгорнутий конспект відкритого уроку, заходу і здають його в оргкомітет.
5.5. Відвідування запланованих заходів декади педагогічними працівниками школи обов’язкове.
5.6. Заступник директора школи розробляє форму зворотного зв’язку для одержання відгуків про відвідування відкритого уроку чи заходу.
5.7. Після закінчення відкритого уроку (заняття, позакласного заходу) проводиться його обговорення і аналіз.
5.8. Свої відгуки, пропозиції, вчителі, які відвідали захід, записують у журнал взаємовідвідування.
6. Вимоги до матеріалів, які подаються в оргкомітет для проведення декади педагогічної майстерності
6.1. Заявки на участь у заходах, матеріали, розробки творчих уроків, методичні ідеї мають бути виконані в електронному варіанті та роздруковані на аркушах формату А4 шрифтом Times New Roman розміру 14 з додатками, які оформляються згідно вимог до написання наукових робіт;
6.2. Заявки подають не пізніше, ніж за 5 днів до початку проведення декади;
6.3. Розробки творчих уроків подають через 1-2 дні після їх проведення;
6.4. Інші матеріали готують заздалегідь.
7. Положення про відкритий урок
7.1. Відкритий урок – це форма проведення навчального заняття, яка сприяє поширенню педагогічного досвіду, росту майстерності, збагаченню своєї практики новими прийомами і методами;
7.2. Відкритий урок – демонстрація майстерності учителя і успішності учнів;
7.3. Відкритий урок повинен відповідати вимогам сучасного уроку;
7.4. Тип, вид і форма проведення відкритого уроку вибирають самі вчителі на свій розсуд;
7.5. Відкритий урок – демонстрація, показ нового, нехай незначного, але свого педагогічного відкриття, показ своєї педагогічної знахідки;
7.6. Кожен педагог на протязі кожного навчального року зобов’язаний підготовити і провести хоча б один відкритий урок в рамках того чи іншого методичного заходу школи.
8. Підбиття підсумків декади педагогічної майстерності
8.1. Підведення підсумків декади педагогічної майстерності і аналіз її проведення проводиться під час його закриття, на десятий день на засіданні педагогічної ради;
8.2. За наслідками декади визначаються найбільш цікаві з методичної точки зору відкриті уроки (заняття, позакласні заходи) і виробляються загальні та індивідуальні рекомендації для педагогів;
8.3. Активних учасників декади нагороджують грамотами, вони отримують подяки, їх відзначають в наказі.
ДЕКАДА ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ «Роль контролю, стимулювання та мотивації навчальної діяльності школярів у підвищенні якості знань»
Мета декади: актуалізація і формування умінь, що характеризують діяльність сучасного педагога: формування позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності учнів на різних етапах уроку, реалізація змістовних, організаційних та соціально-психологічних методів стимулювання та мотивування учнів, обєктивного оцінювання знань, умінь та навичок, досвіду творчої діяльності, самостійно-цільового ставлення до навчколишньої дійсності..
Провідна ідея: педагогічна діяльність – це передусім діяльність творча. Без творчості та майстерності неможливий ні виховний, ні навчальний процеси. Бо подібно до того, як скульптор ліпить свої скульптури, художник пише картини, а ювелір обробляє коштовне каміння, учитель творить нову особистість, яка житиме в цьому суспільстві, стане його невід’ємною часткою, слідом залишеним учителем після себе.
Вимоги до вчителя: У своїй роботі кожний педагог повинен керувати такими заповідями:
• Кожна дитина талановита;
• Кожна дитина має право на помилку;
• Кожна дитина має право на вільний творчий пошук.
У ТАКИХ УМОВАХ ПЕДАГОГ ПОВИНЕН БУТИ:
ФІЛОСОФ МАЙСТЕР ПСИХОЛОГ
Віра в життя Віра в дитину Віра в себе
Професійна компетентність: знання, вміння, навички, критичні погляди і оцінки, постійне самовдосконалення, високий рівень загальної культури.
«Головне в житті – не самі знання, а та гармонія, яка виявляється, коли знання добре вміщені в душі, та філософія, яка визначає людину, її світогляд» ( А. С. Макаренко)
ПЛАН РОБОТИ ТВОРЧОЇ ГРУПИ З ПИТАНЬ ПРОВЕДЕННЯ
№ Назва заходу Термін Відповідальні
1 Засідання творчої групи «Проблема формування мотивації навчальної діяльності школярів у сучасних умовах»
28.12.15 Кондюк О.С.
2 Методичне об’єднання вчителів початкових класів «Основні види контролю за рівнем навчальних досягнень учнів початкових класів на різних етапах уроку, їх ефективність та роль у підвищенні якості знань»
29.12.15 Боднар О.С.
3 Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного напрямку "Формування позитивної мотивації на уроках природничо-математичного напрямку"
30.12.15 Іжаковська О.І.
4 Методичне об’єднання вчителів гуманітарного напрямку «Шляхи удосконалення педагогіяної діяльності з проблем обєктивного оцінювання навчальних досягнень»
05.01.15 Лутковська Т.М.
5 «Шляхи вирішення проблем відставання у навчанні» - члени методичного об’єднання класних керівників
06.01.15 Гасич С.В.
6 Методичне об’єднання вчителів здоровчо-естетичного напрямку «Контрольоцінювання навчальної діяльності учнів у системі уроків оздоровчо-естетичного напрямку»
08.01.15 Гуцол І.Г.
7 Проведення і аналіз анкет«Творчий потенціал вчителя щодо формування позитивних мотивів та стимулювання»
До 25.01.15 Практичний психолог школи Годз В.В.
8 Псхолого – педагогічний семінар «Створення педагогічних та психологічних умов для розвитку мотиваційної сфери учнів»
15.01.15 Психологічна служба школи
9 Майстер-клас. Здійснення інноваційних уроків учителями, які мають звання «учитель-методист» 18.01.15-29.01.15 Лутковська, Кондюк, Гасич, Гуцол
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ДЕКАДИ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ
№ Назва заходу Дата проведення Час проведення Учасники Відповідальні члени оргкомітету
1 Урок фізики у 7 класі «Взаємодія тіл. Сила». Вчитель Покрищук Н.В. 19.01.15 9.55 Вчителі природничо - математичного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
2 Виховне заняття на ГПД для учнів 2-3 класів. «Про ціну хліба» Вихователь ГПД Мазур Г.В. 20.01.15 14.00 Класні керівники і класоводи Заступник директора з ВР, оргкомітет
3 Урок правознавства у 9 класі «Правопорушення і правопорядок» Вчитель Лутковська Т.М. 18.01.15 9.55 Вчителі гуманітарного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
4 Урок історії у 8 класі. «Подорож до Київської Русі». Вчитель Шалінська Г.Т. 26.01.15. 11.00 Вчителі гуманітарного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
5. Урок природознавства у 4 класі. «Збережемо природу рідної Землі» Вчитель Цыник М. С. 27.01.15. 9.55 Вчителі початкової ланки, вих. ГПД Заступник директора з ВР, оргкомітет
6. Урок алгебри у 7 класі. «Многочлени. Дії з многочленами». Вчитель Доканін Н.А. 27.01.15 11.00 Вчителі природничо - математичного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
7. Урок української мови у 2 класі «Спільнокореневі слова». Вчитель Шлапак С.П. 28.01.15. 9.55 Вчителі початкової ланки, вих. ГПД Заступник директора з ВР, оргкомітет
8. Урок світової літератури у 7 класі «Здається байка тільки бреше, а справді – правду чеше…» Вчитель Костельна Ю.І. 28.01.15. 11.00 Вчителі гуманітарного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
9. Урок хімії у 10 класі «Нітрати. Нітратні добрива. Запобігання негативного впливу нітратів на організм людини». Вчитель Іжаковська О.І. 29.01.15. 9.55. Вчителі природничо - математичного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
10. Урок природознавства у 3 класі «Кругообіг води у природі». Вчитель Боднар О.І. 02.12.13 9.55. Вчителі початкової ланки, вих. ГПД. Заступник директора з ВР, оргкомітет
11. Урок української мови у 5 класі «Лист – дорогоцінний твір красного письменства». Вчитель Комар Ю.С. 20.01.15. 11.00. Вчителі гуманітарного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
12. Урок геометрії у 10 класі «Ортогональне проектування». Вчитель Рябошапка Л.М. 04.12.13. 9.55. Вчителі природничо - математичного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
13. Урок з основ здоров’я у 1 класі «Здоров’я – найдорожчий скарб» Вчитель Мельник В.І. 26.01.15 11.00. Вчителі початкової ланки, вих. ГПД Заступник директора з ВР, оргкомітет
14. Урок німецької мови у 8 класі «Кухня. Приготування їжі». Вчитель Плакида Ю.В. 21.01.15 9.55 Вчителі гуманітарного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
15. Урок англійської мови у 7 класі. «Види транспорту» Вчитель Платовська І.А. 22.01.15. 11.00 Вчителі гуманітарного напрямку Заступник директора з НМР, оргкомітет
16 . Спортивне свято «Патріотизм. Спорт. Любов. Пам'ять. Вдячність.» 29.01.15. 14.00. Вчителі фізичної культури, класні керівники, класоводи, вчителі-предметники Заступник директора з ВР, оргкомітет
1. 7 Підсумок декади. Церемонія нагородження вчителів похвальними грамотами, подяками. Видання наказу про підсумки 03.02.15. Всі вчителі. Директор школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар