РТН "Надія"

Правила  оформлення робіт МАН
Загальні вимоги
Науково-дослідна робота друкується шрифтом Times New Roman  текстового редактору Word (або Open Office) розміру 14 на одному боці аркуша білого паперу формату А4 з інтервалом 1,5 (до 30 рядків на сторінці).
Поля: ліве, верхнє і нижнє – не менше 20 мм, праве не менше10 мм. Обсяг науково-дослідної роботи складає 15-20 (для гуманітарних напрямів 20-25) друкованих сторінок. До загального обсягу науково-дослідницької роботи не входять: тези, додатки, список використаних джерел, таблиці та рисунки, які повністю займають площу сторінки. Текст роботи має бути написаний грамотно, без орфографічних, пунктуаційних та стилістичних помилок.
Науково-дослідницькі роботи  виконуються державною мовою ( у секції російської мови дозволяється оформлення російською); до роботи з іноземної мови додається анотація іноземною мовою.
Кожна структурна частина науково-дослідницької роботи починається з нової сторінки. Заголовки структурних частин друкуються великими літерами симетрично до набору: «ЗМІСТ», «ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ», «ВСТУП», «РОЗДІЛ», «ВИСНОВКИ», «СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ», «ДОДАТКИ». Заголовки підрозділів друкуються маленькими літерами (крім першої великої) з абзацного відступу в підбір тексту. Відстань між заголовком (за винятком заголовка пункту) та текстом має дорівнювати 3-4 інтервалам.
                                             Правила нумерації в роботі
Нумерація сторінок, розділів, підрозділів, пунктів, рисунків, таблиць, формул подається арабськими цифрами без знака №.
Всі сторінки, враховуючи титульну сторінку, тези і додатки підлягають нумерації, номер на титульній сторінці не ставиться, а на наступних сторінках проставляється у правому верхньому куті сторінки без крапки в кінці. Нумеруються тільки розділи основної частини.
Зміст, вступ, висновки не нумеруються, тобто не можна друкувати «1.ВСТУП» або «РОЗДІЛ 5. ВИСНОВКИ». Номер розділу ставиться після слова «РОЗДІЛ», після номера крапка не ставиться. Заголовок розділу друкується з нового рядка. Підрозділи нумеруються у межах кожного розділу за правилом: (номер розділу).(номер підрозділу). В кінці номера підрозділу має стояти крапка, наприклад: «2.4.». Заголовок підрозділу наводиться у тому ж рядку. Пункти нумеруються у межах кожного підрозділу таким чином: (номер розділу).(номер підрозділу).(номер пункту), наприклад: «2.3.4.». заголовок пункту наводиться у тому ж рядку,  але пункт може й не мати заголовка. У кінці назв розділів, підрозділів, пунктів крапка не ставиться.
Формули нумеруються в межах розділу. Наприклад, «формула (2.3) означає «формула 3 розділу 2» (наявність підрозділів на нумерацію не впливає). Формули, на які не має посилань, можна не нумерувати. Номер необхідно брати в круглі дужки і розміщувати на правому полі сторінки на рівні нижнього рядка формули, якої він стосується.
Рисунки нумеруються в межах розділу арабськими цифрами (аналогічно до формул та підрозділів) і позначаються словом «Рис.», наприклад «Рис. 1.2». Таблиці нумеруються послідовно в межах розділу. У правому верхньому куті над заголовком таблиці розміщується напис «Таблиця» із зазначенням її номера. Номер таблиці складається з номера розділу та порядкового номера таблиці, між якими ставиться крапка, наприклад: «Таблиці 2.3».
Додатки оформлюються як безпосереднє продовження роботи на наступних сторінках. Вони розміщуються в порядку посилань у тексті роботи. Кожен із додатків має розміщуватись на окремій сторінці. Додаток має мати заголовок, який друкується угорі симетрично відносно тексту. Додатки нумеруються великими українськими літерами і позначаються словом «Додаток», наприклад: «Додаток Б».

Правила цитування та посилання на використані джерела
Під час написання науково-дослідної роботи учень має посилатись на наукові джерела, матеріали, ідеї, результати, які використовуються у роботі. Це дає можливість перевірити наведені дані. Посилатися слід на останні видання публікацій.
Якщо в роботі використовуються відомості з матеріалів з великою кількістю сторінок, тоді слід  точно вказати номери сторінок, ілюстрацій, таблиць, формул із джерела.
Посилання в тексті роботи на джерела зазначається порядковим номером за переліком посилань, виділеним двома квадратними дужками, наприклад, «… у працях [1-7] ...».
Якщо в тексті науково-дослідної роботи необхідно зробити посилання на конкретні відомості, цитата наводиться в лапках, а посилання беруться у квадратні дужки із зазначенням порядкового номера джерела списку використаних джерел та відповідної сторінки. Наприклад: «…[7, с.38]».
Згідно з науковим етикетом текст цитати необхідно точно відтворювати і наводити повністю, щоб не спотворити думки автора. Пропуск слів, речень, абзаців при цитуванні допускається без перекручення авторського тексту і позначається трьома крапками. В тексті роботи допускається непряме цитування автора, при цьому слід точно викладати думки автора і давати відповідні посилання на джерело. Посилання на ілюстрації виконуються таким чином  - «рис. 1.2». Посилання на формули  - «… у формулі (2.1)».  Посилання на таблиці – «… у табл.1.2)

Правила оформлення ілюстрацій і таблиць
Ілюстративний матеріал у роботі використовується з метою більш наочного представлення результатів досліджень та їх обґрунтування. Найчастіше в науково - дослідницьких роботах використовуються такі види ілюстративних матеріалів: креслення, рисунки, таблиці, діаграми, графіки, схеми, фотографії. Назва ілюстрації розміщується відразу після її номеру внизу. Цифровий матеріал роботи оформлюється у вигляді таблиць. Слово «Таблиця» починається з великої літери, прописується курсивом і розміщується у верхньому правому куті сторінки, а її назва посередині, симетрично до тексту і наводиться жирним шрифтом.
Заголовки граф мають починатися з великих літер, підзаголовки маленьких, якщо вони складають одне речення із заголовком, і з великих, якщо вони є самостійними. Висота рядків має бути не менше 8 мм. Графу з порядковими номерами рядків до таблиці включати не треба. Таблиця розміщується (після першого згадування про неї) в тексті так, щоб її можна було читати без обертання переплетеного блока рукопису  або з обертанням за стрілкою годинника. Таблицю з великою кількістю рядків можна переносити на наступну сторінку. У разі перенесення таблиці на інший аркуш слово «Таблиця», її номер і назва не повторюються, далі над іншими частинами праворуч пишуться слова «Продовж. табл.» і вказується тільки номер таблиці, наприклад: «Продовж. табл.1.2»

Загальні вимоги до робіт

Наукова робота має бути актуальною, мати практичне значення. Обов’язкові складові роботи:
Поставлене завдання;
Намічені шляхи його розв’язання;
Робота має бути надрукована згідно вимог;
Мати список використаної літератури, титульний аркуш;
Роботу супроводжують тезами та рецензією наукового керівника.


Критерії оцінювання  І районного етапу проведення конкурсу  захисту  науково – дослідницьких    робіт МАН

Оцінювання контрольної  роботи з базової дисципліни:
- І рівень – два завдання по 3 бали;
- ІІ  рівень – два завдання по 5 балів;
- ІІІ рівень – два завдання по 7 балів;
Загальна кількість балів – 30 балів.

Оцінювання оформлення науково-дослідницької роботи:
1. Актуальність, теоретичне або практичне значення роботи – 6,25б;
2. Наукова новизна одержаних результатів – 5б;
3. Системність і повнота у розкритті теми; аргументованість висновків, їх відповідність отриманим результатам – 5б;
4. Дослідницький характер роботи; доцільність та коректність використаних методів дослідження – 6,25б;
5. Стиль, грамотність, логічність викладу; відповідність вимогам до змісту оформлення наукової роботи – 2,5б;
Загальна кількість балів – 25 балів.

Оцінювання захисту науково-дослідницької роботи:
1. Аргументованість вибору теми дослідження та її розкриття – 13,5б;
2. Ступінь самостійності автора у виконанні роботи; особистий внесок автора у роботу – 9б;
3. Логічність, послідовність, лаконічність, грамотність викладання матеріалу – 9б;
4. Активне, кваліфіковане ведення дискусії, вичерпність відповідей – 9б;
5. Культура мовлення учасника, вільне володіння матеріалом; комп’ютерна презентація - 4,5б;
Загальна кількість балів – 45 балів.
Найбільша кількість балів, яку може набрати учень на І районному етапі конкурсу МАН – 100балів.

Таблиця розподілу призових місць:

Кількість набраних балів (всього) Зайняте місце
55балів – 69 балів ІІІ місце
70 балів – 84 бали ІІ місце
85балів – 100 балів І місце


                                                                                          Затвержено на загальних  зборах  РНТ                                                                                                                        __27.09.2007__
                                                                                                  Директор БорівськоЇ ЗОШ І-ІІІ ст.                                                                                                                                              __Крамар В.В._  

Положення про районне наукове товариство «Надія»                                                                             Чернівецького району Вінницької області    

1. Загальні положення                                                                                                                                                                                                                      
     Районне наукове товариство «Надія» - структурний підрозділ Вінницького територіального відділення МАН України. У своїй діяльності РНТ «Надія» керується «Положенням про Малу академію наук і наукові товариства учнів України, затвердженим  Міністерством Освіти України наказом №445 від 16.12.1997 р.
РНТ «Надія» є самостійним творчим формуванням, яке об’єднує учнів шкіл району, здатних до наукового пошуку, зацікавлених у підвищенні свого інтелектуального та культурного рівня, що бажають поглибити свої знання з різних предметів. Членами наукового товариства є учні 8-11 класів, які проявляють інтерес до науки, беруть участь у роботі наукових гуртків. Залучення учнів до науково - дослідницької роботи забезпечує їм можливість:
оволодіти навичками наукових досліджень;
одержати додаткові знання з різних предметів;
значно збільшити обсяг нових знань, які виходять за межі шкільних програм і підручників;
поринути у світ останніх досягнень науки, техніки, медицини, культури, тощо;
раціональним чином організовувати процес мислення й одержувати нові рішення;
визначатися свідомо у виборі майбутньої професії.
«Надія» сприяє пошуку і підтримці обдарованої молоді.


2. Структура РНТ «Надія»

Загальне організаційно – педагогічне керівництво РНТ здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи. Керівним органом наукового товариства є наукова рада, очолювана директором Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, на базі якої засноване товариство. До складу наукової ради входять керівники секцій: історичного краєзнавства, української літератури, іноземної мови, правознавства, біології, географічного краєзнавства, математики, хімії та екології, фізики.  Положення про РНТ ухвалюється на загальних зборах, які проводяться на початку навчального  року, після того, як будуть вивчені інтереси учнів. На загальних зборах затверджують назву, план роботи на рік, ухвалюють емблему і девіз. Загальні збори – це найвищий орган РНТ, їх проводять двічі на рік. Засідання ради – раз на місяць. Заняття в секціях – раз на два тижні. Науково – дослідницька конференція відбувається раз на рік. Учні, які успішно виступили, беруть участь у І етапі конкурсу – захисту науково - дослідницьких робіт.  Роботи переможців   районного конкурсу передаються на ІІ обласний етап конкурсу МАН. Учні, які успішно пройшли всі три етапи: районний, обласний, всеукраїнський етап, одержують звання дійсного члена Малої академії наук, а призери отримують грамоти Вінницького департаменту освіти і грошові нагороди.

Девіз: 
«Тільки той висот сягне найвищих, хто знань зірве горішки золоті»

Емблема:

Структура наукового товариства «Надія»



Список членів учнівського наукового товариства  «Надія» Чернівецького району Вінницької області  на 2015-2016 н.р.

Прізвище, ім’я, по батькові учня         Клас      Предмет              Школа
                                                               Секція географії
1 Капиця Юлія Анатоліївна                11        Географія         Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
2 Гоменюк Вадим Андрійович           10        Географія          Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
3 Гоцуляк Денис Сгрійович                8        Географія          Білянська ЗОШ І-ІІІ ст.
4 Годз Ірина Русланівна                       9        Географія            Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.
5 Рущак Артем Михайлович                8        Географія            Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.
                                                                  Секція біології
6 Кушнір Альона  Леонідівна             10        Біологія             Борівська ЗОШ І-ІІІ ст.
7 Щербій Діана Сергіївна                    9         Біологія              Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
8 Чопенко Анастасія Валентинівна    10       Біологія             Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №1
9 Керніцька Ірина Віталіївна               9        Біологія             Березівська ЗОШ І-ІІІ ст
10 Івлєва Карина Віталіївна                8         Біологія           Білянська ЗОШ І-ІІІ ст.
11 Мануйлова Наталя Сергіївна        11       Біологія           Моївська ЗОШ І-ІІІ ст.
                                                                      Секція хімії
12 Коцулим Тетяна Анатоліївна       10           Хімія            Гонтівська  ЗОШ І-ІІІ ст.
13 Пастух Дарина Леонідівна             11           Хімія           Гонтівська ЗОШ І-ІІІ ст.
14 Дідик Віола Леонідівна                   8             Хімія           Борівська ЗОШ І-ІІІ ст.
15 Лисенко Максим Валентинович   8            Хімія           Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
                                                               Секція фізики
16 Заданюк Олег Сергійович                   9               Фізика         Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.
17 Брух Ольга Олексіївна                         10             Фізика          Моївська ЗОШ І-ІІІ ст.
18 Чорнопищук Олександр Миколайович 8            Фізика         Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст.
19 Касянчук Катерина Володимирівна 8               Фізика          Білянська ЗОШ І-ІІІ ст.
20 Вовк Вадим Петрович                        7               Фізика          Борівська ЗОШ І-ІІІ ст.
21 Квочка Ірина Ігорівна                        7               Фізика           Борівська ЗОШ І-ІІІ ст.
22 Левандовська Ірина Юріївна           7               Фізика           Борівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Секція математики
23 Боднар Дмитро Андрійович              8              Математика Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
24 Бровко Дмитро Вільгельмович        9             Математика Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
25 Чопенко Олена Леонідівна              7              Математика Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
26 Закревська Катерина Євгенівна    10             Математика Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №1
27 Нечитайло Тетяна Юріївна               9              Математика Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.
28 Годз Ірина Русланівна                     8             Математика Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.
29 Кошмелюк Анастасія Іванівна        10            Математика Гонтівська ЗОШ І-ІІІ ст.
30 Мельник Таїса Олександрівна       8              Математика    Шендерівська ЗОШ І-ІІ ст.
31 Кліщук Юлія Олександрівна          10             Математика   Березівська ЗОШ І-ІІІ ст.
32 Вовк Юрій Романович                   10              Математика Борівська ЗОШ І-ІІІ ст.
                                                        Секція іноземної мови
33 Чернова Катерина Олексіївна       10         Німецька мова Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
34 Підгурська Богдана Миколаївна    10         Німецька мова Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
35 Сагалата Тетяна Олександрівна     7    Англійська мова Білянська ЗОШ І-ІІІ ст.
36 Дідова Марина Анатоліївна            8        Англійська мова Шендерівська ЗОШ І-ІІ ст.
37 Рудик Микола Петрович               8        Англійська мова Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
                                                                   Секція історії
38 Котовська Олена Іванівна          10      Історія Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
39 Юрковська Олена Анатоліївна 10 Історія Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
40 Гнатюк Олександр Іванович      10 Історія Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
41 Грабівська Катерина Іванівна   8 Історія Гонтівська ЗОШ І-ІІІ ст.
42 Дроботюк Олена Олександрівна 11     Історія Гонтівська ЗОШ І-ІІІ ст.
43 Свідра Анастасія Олександрівна 11 Історія Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
                                                       Секція української мови
44 Шурупова Вікторія Віталіївна        9      Українська мова   Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.
45 Бурдіяк Валерія Григорівна             8      Українська мова    Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.
46 Соколянська Оксана Станіславівна   9   Українська мова    Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
47 Загродський Дмитро Юрійович      7     Українська мова Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №2
48 Короленко Євгенія Олегівна          11    Українська мова     Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
49 Кірченко Альона Сергіївна             10    Українська мова     Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
50 Купчик Марина Сергіївна               8     Українська мова Борівська ЗОШ І-ІІІ ст
                                                      Секція української літератури
51 Подолян Олег Олександрович 10 Українська літ.         Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст.
52 Кушнір Світлана Григорівна 10 Українська літ.         Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст.
53 Ладанюк Ольга Анатоліївна 11 Українська літ.        Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст.
54 Трендовська Лілія Миколаївна 11 Українська літ. Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст.
55 Гавега Ольга Сергіївна                 10 Українська літ. Березівська ЗОШ І-ІІІ ст.
56 Гоменюк Діана Василівна           8 Українська літ.         Гонтівська ЗОШ І-ІІІ ст.
57 Пийвода Олександра Іванівна     7 Українська літ       . Шендерівська ЗОШ І-ІІ ст.
58 Курцеба Богдан Петрович          6 Українська літ.        Білянська ЗОШ І-ІІІ ст
59 Красуляк Вікторія Русланівна     10   Українська літ.        Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №1
60 Брухаль Тетяна Павлівна            10 Українська літ. Чернівецька ЗОШ І-ІІІ ст. №1
61 Ткачук Марина Валеріївна         11   Українська літ         Моївська ЗОШ І-ІІІ ст.
                                         Секція світової літератури
62 Жарковський Ярослав Юрійович 10 Зарубіжна літ.       Білянська  ЗОШ І-ІІІ ст.


Результативність роботи секції фізики районного наукового товариства «Надія»
ПІБ учня  клас          Тема наукової роботи            Школа                П І Б керівника
                                                                              2009 рік
Чорний Антон Олегович 10 Енергетичні проблеми України та можливі шляхи їх подолання Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка    Л. М.
Спірідонов Олександр Вячеславович 10 Фізичні основи виробництва біогазу та перспективи розвитку цього виду палива Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
                                                                 2010 рік
Климик Олекандр Володимирович 9 Звукові явища у природі Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст. Рудик Євгенія Антонівна
Молодецька Анастасія Ігорівна 10 Фізичні явища в природі Моївська ЗОШ І-ІІІ ст. Насіковський Валерій Юліанович
Годз Ярослав Васильович 11 Напрямки вдосконалення автомобільних двигунів Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
                                                            2011 рік 
Климик Олександр Володимирович 10 Звуки в житті живих організмів Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст. Рудик Євгенія Антонівна
Ігнатенко Богдан Станіславаович 11 Коллапсари. Чорні діри Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
                                                                           2012 рік 
Покрищук Ярослав Олександрович 8 Звуки в живій і неживій природі Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Покрищук Н.В.
Мотузяник Леся Юріївна 10 Альтернативні джерела енергії,  «за» і «проти» Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Покрищук Н.В.
Севенюк Олег Олександрович 10 Електричні розряди в атмосфері Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст. Рудик Євгенія Антонівна
Климик Олександр Володимирович 11 В дивовижному світі звуків Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст. Рудик Євгенія Антонівна
                                                                            2013 рік 
Покрищук Ярослав Олександрович 9 Біофізика деформації стебла рослин Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Покрищук Н.В.
Свінтак Владислав Леонідович 11 Енергозберігаючі лампи Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
Мотузяник 11 Біопаливо – відновлювальне джерело енергії Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
Свідра Юлія Вадимівна 11 Людина і Всесвіт Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
Афанасієв Роман Олександрович 11 Фотографічний метод дослідження фізичних явищ Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст. Рудик Євгенія Антонівна
Севенюк Олег Олександрович 11 Електричні розряди в атмосфері (продовження) Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст. Рудик Євгенія Антонівна
Наконечний Едуард Олександрович 11 Фізика в медицині Моївська ЗОШ І-ІІІ ст. Радецький Віктор Вас.
                                                                        2014 рік
Злиденна Яна Анатоліївна 11 Оптичні явища в природі Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
Покрищк Ярослав Олександрович 10 Біофізика деформацій стебел рослин Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Покрищук Н.В.
Дідик Тетяна Олександрівна 9 Дифузія у природі Борівська ЗОШ І-ІІ ст. Козак Л.В.


                                                  2015 рік
Покрищк Ярослав Олександрович 11
Фізичні задачі-малюнки Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Покрищук Н.В.
Ободовська Наталя Валеріївна 11 Дифузія як явище природи Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Покрищук Н.В.
Шевчук Богдан Олександрович 9 Компактна люмінесцентна лампа – найпростіше енергозбереження Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. Рябошапка Л.М.
Маковій Ольга Володимирівна 9 Іван Павлович Полюй – видатний український вчений Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст.. Барановський В.В.
Пантелейчук Михайло Володимирович 8 Альтернативні джерела енергії Борівська ЗОШ І-ІІ ст. Козак Л.В.

ЗРАЗОК ОФОРМЛЕННЯ ТИТУЛЬНОЇ СТОРІНКИ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ  УКРАЇНИ
Вінницьке територіальне відділення  МАН України
Чернівецьке районне наукове товариство «Надія»
Борівська ЗОШ І-ІІІ ступенів




ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧІ    ЛАМПИ    ОСВІТЛЕННЯ
                                               

                                                                  Роботу виконала учениця 11 класу              
                                                                     Борівської ЗОШ  І-ІІІ    ступенів
                                                                      Мотузяник Леся  Юріївна
   

                                                   Педагогічний керівник
                                           учитель фізики
                                                    Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
                                                Рябошапка Л.М.


                                            Борівка     2014

Зразок  написання тез до наукової роботи

                                                   Тези
   до науково-дослідницької роботи   «Енергозберігаючі лампи»                                                            учениці 11 класу Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів            
            Мотузяник Лесі Юріївни                                                                                    
  Вінницьке територіальне відділення МАН                                                                                       Чернівецьке районне наукове товариство «Надія»                                  
                          секція: фізики
       У  наш час,  як у місті,  так і в селі, стрімко зростає споживання електроенергії для побутових потреб. Кожна оселя використовує для освітлення десятки освітлювальних електроламп різної потужності.  Аналітики прогнозують, що ціни на електроенергію з кожним роком зростатимуть. Тому питання енергозбереження та збільшення енергоефективності на сьогоднішній день дуже актуальні. У сучасних супермаркетах доволі широкий вибір електричних ламп. Перед споживачем постає нелегке завдання вибору лампи, яка б і світила, як нам хочеться, і споживала мало електроенергії (тобто щоб можна було заощаджувати  на витратах на освітлення), а також щоб термін дії був досить тривалим. Саме розгляду цих питань присвячена дана робота. У роботі  описано різні види електричних ламп, проаналізовано їхні переваги та недоліки, показано, як вони використовуються в сучасному побуті. На прикладі свого будинку учениця  розрахувала  кількість витраченої електроенергії за місяць при використанні ламп розжарювання та при заміні їх аналогічними енергозберігаючими лампами. Розрахунками і порівняннями доведено доцільність використання енергозберігаючих ламп, які дають суттєву  економію як спожитої електроенергії від мережі, так і місячні витрати в гривнях. Учениця досліджувала  причину непопулярності  енергозберігаючих ламп серед населення  і виявила низьку обізнаність про доцільність їх використання.  Важливими є в роботі корисні поради покупцям і споживачам, які використовують енергозберігаючі лампи.

РЕЦЕНЗІЯ – ВІДГУК
На роботу учениці 11 класу Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів              
Свінтака Владислава Леонідовича з фізики на тему                                                                            «Біоенергетика – важливе джерело відновлювальної енергії»
     Робота присвячена вивченню та впровадженню різних видів біопалива в Україні. Основним завданням було: зібрати літературу з даної теми, опрацювати, узагальнити матеріал та зробити висновки про перспективи розвитку біоенергетики  в Україні. Учениця намагалась дати відповідь на такі питання:
1. Які  види біопалива мають широке застосування  в Україні?
2. Ефективність використання твердого біопалива.
3. В чому привабливість застосування  рідких видів палива?
4. Що таке український біодизель і які перспективи розвитку галузі?
5. Технологічний процес виробництва біогазу.
6. Переваги і недоліки використання біопалива.
Відповіді на ці питання викладено у роботі, яка має реферативний характер. Робота об’ємна,  містить велику кількість матеріалу. Учениця навела свої міркування та зробила висновки щодо вирішення поставлених питань. Визначила ступінь обізнаності населення про дані джерела енергії.
Робота доповнюється додатками, які допомагають краще збагнути ті міркування, які наводить учениця.
Дана робота може бути використана на уроках фізики; адміністрацією установи, яка вирішить переходити використання біоенергії.
Керівник роботи вчитель фізики
Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Рябошапка Л.М.

ВІДГУК - РЕЦЕНЗІЯ
На роботу учениці 11 класу Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів                                  
Мотузяник Лесі Юріївни  з фізики на тему                                            
   «Енергозберігаючі лампи»
     Робота присвячена вивченню доцільності заміни ламп розжарювання на енергозберігаючі при освітленні житлових приміщень, підприємств, магазинів, офісів. Основним завданням було: розрахувати витрати електроенергії у власному будинку при використанні енергозберігаючих ламп і порівняти з витратами при користуванні традиційними лампами розжарювання, вивчити переваги і недоліки люмінесцентних ламп, узагальнити матеріал та зробити висновки про перспективи переходу на енергозберігаючі лампи.
     Учениця намагалась знайти відповіді на такі питання:
1. Які  існують лампи для освітлення приміщень?
2. Як можна заощадити на освітленні?
3. Які переваги і недоліки люмінесцентних ламп?
4. Енергозберігаючі лампи – це вигідно, чи ні?
5. Які обирати лампи для своєї оселі?
6. На що  слід звернути увагу при купівлі  дорогих, але економних ламп?

 Відповіді на ці питання викладено у роботі, яка має дослідницько-розрахунковий характер. Робота  містить розрахунки, проведені на прикладі власного дому, наведені дані про використання енергозберігаючих ламп односельцями.  Учениця провела свої міркування,  зробила висновки щодо вирішення поставлених питань, доповнила  додатками. Дана робота може бути широко використана для інформування жителів села про використання енергозберігаючих ламп.
Керівник роботи вчитель фізики                                                            
   Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
 Рябошапка Л.М.

ПРОТОКОЛ №2 Проведення І етапу конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт членів Чернівецького районного наукового товариства «Надія» від 28.01.2016 р. Присутні: 1. Крамар В.В. – директор Борівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 2. Рябошапка Л.М. – керівник наукового товариства «Надія» 3. Мількевич В.С. – методист РМК 4. Тітус Т.М. - методист РМК 5. Киричок М.А. - методист РМК 6. Покоюк А.А.- методист РМК 7. Шалінська Г.Т. – керівник секції історії 8. Плакида Ю.В. - керівник секції іноземної мови 9. Лутковська Т.М. - керівник секції права 10. Комар Ю.С. - керівник секції української мови і літератури 11. Покрищук Н.В. – керівник секції математики і фізики 12. Доканін Н. А. – керівник секції інформатики 13. Платовська І.А. – керівник секції англійської мови 14. Іжаковська О.І. – керівник секції хімії і біології 15. Колісніченко Ю.П. –директор Гонтівської ЗОШ І- ІІІступенів 16. Кліщук К.П. – учитель української мови Березівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 17. Лисенко В. М. – учитель біології Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 18. Войтовик В.В. – учитель географії Білянської ЗОШ І-ІІІ ступенів 19. Басенко А.М. - учитель української мови Бабчинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів 20. Іжаківська В.М.- учитель Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 21. Кучервей Г.П. - учитель української мови Бабчинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів 22. Рудик Є. А. – учитель фізики Бабчинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів 23. Дідова Л.В. – учитель математики Шендерівської ЗОШ І- ІІІ ступенів 24. Продан М.В. – учитель біології Лозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 25. Барановський І.С. - учитель фізики Лозівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 26. Голубчик Г.М. - учитель української мови Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 27. Бешлега Г. П.- учитель української мови Білянської ЗОШ І-ІІІ ступенів 28. Кульбака І.С. – учитель художньої культури Моївської ЗОШ І-ІІІ ступенів 29. Озеруга Г.М. – учитель англійської мови Гонтівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 30. Макогончук Н.О. – вчитель фізики Сокільської ЗОШ І-ІІІ ступенів 31. Макаревич О. О.- вчитель математики Моївської ЗОШ І-ІІІ ступенів 32. Олексюк О.Г. – вчитель математики Чернівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 33. Кліщук В.В. – вчитель математики Березівської ЗОШ І-ІІІ ступенів 34. Іваськевич Г.І. –вчитель біології Сокільської ЗОШ І-ІІІ ступенів Порядок денний: 1. Оцінювання захисту науково – дослідних робіт членів районного наукового товариства «Надія» Критерії оцінювання: 1. Аргументованість вибору теми дослідження та її розкриття – 13 балів. 2. Ступінь самостійності автора у виконанні роботи; особистий внесок автора в роботу - 9 балів. 3. Логічність, послідовність, лаконічність, грамотність викладення матеріалу - 9 балів. 4. Активне, кваліфіковане ведення дискусії, вичерпність відповідей - 9 балів. 5. Культура мовлення учасника, вільне володіння матеріалом - 5 балів. Всього – 45 балів Прізвище учня Назва роботи Школа Клас КРИТЕРІЇ Всього із 45б 1 2 3 4 5 ГЕОГРАФІЯ Гоменюк Андрій Вадимович Екологічні проблем (кер. Кондюк О.С.) Борівка 10 12 7 8 9 4 40 Капиця Юлія Анатоліївна Наш край – Поділля (кер. Кондюк О.С.) Борівка 11 13 9 9 8 4 43 Годз Ірина Русланівна Лікарські рослини нашого краю (кер. Іваськевич Г.І.)Сокіл - - - - - - БІОЛОГІЯ Кушнір Альона Леонідівна Останні дні бджіл на планеті Земля (кер. Іжаковська О.І.) Борівка 11 12 9 8 9 4 42 Назарчук Аліна Вікторівна Дослідження черемші в Чернівецькому районі (кер. Продан М.В.) Лозове 9 12 9 8 8 3 40 Керніцька Ірина Віталіївна (кер. Романова О.П.) Дослідження впливу кімнатних рослин на здоров’я та емоційний стан людини Березівка 9 12 8 7 9 4 40 Чопенко Анастасія В Біоритми в житті людини (кер. Лисенко В.М.) Чернівці № 1, 10 10 8 9 9 4 40 Мануйлова Наталія Сергіївна (Блюменштейн Н.А.) Дослідження екологічного стану навколишнього середовища Моївка 11 10 7 7 6 4 34 ХІМІЯ Дідик Віола Леонідівна (кер. Іжаковська О.І.) Вплив складу харчових продуктів на здоров’я людини Борівка 9 13 9 9 9 4 44 ФІЗИКА Заданюк Олег Сергійович (кер. Макогончук Н.О.) Способи перетворення електромагнітної енергії в кінетичну енергію руху космічних апаратів Сокіл 9 13 8 9 8 4 42 Брух Ольга Олексіївна (кер. Макаревич О.О.) Дослідження шляхів енергозбереження в побуті і школі Моївка 10 13 9 7 9 5 43 Чорнопищук Олександр Миколайович Домашня лабораторія. Прості досліди з повітрям (кер. Рудик Є.А.) Бабчинці 8 13 9 9 7 4 42 Маковій Ольга Володимирівна Енергозберігаючі лампи (кер. Барановський М.М.) Лозове 9 12 9 7 8 4 40 МАТЕМАТИКА Грудецька Дарина В’ячеславівна Математика, бюджет сім’ї, куріння (кер. Киричок М.А.) Чернівці №2, 11 13 9 9 9 5 45 Бровко Дмитро Вільгельмович Математика і економія в побуті (кер. Киричок М.А.) Чернівці №2, 9 13 8 9 8 4 42 Кліщук Юлія Олександрівна Математика в сучасному дизайні інтер’єру (кер. Кліщук В. В.) Березівка 10 13 9 9 9 5 45 Мельник Таїсія Олександрівна (кер. Дідова Л.В.) Математичні нісенітниці: софізми, парадокси та фокуси Шендерівка 8 13 9 9 9 5 45 Вовк Юрій Романович (кер.Доканін Н.А.) Архітектура мікропроцесорів Борівка 13 8 9 9 5 44 Закревська Катерина Євгенівна (кер. Олексюк О.Г.) Розв’язування геометричних задач на трикутники Чернівці №1, 10 13 9 9 9 5 45 Нечитайло Тетяна Юріївна Деякі способи швидкого обчислення (кер. Макогончук Н.О.) Сокільська 9 12 9 9 9 5 44 НІМЕЦЬКА МОВА Чернова Катерина Олексіївна Мовні проблеми літературного перекладу (кер. Плакида Ю.С.) Борівка 10 13 9 9 9 5 45 Підгурська Богдана Миколаївна Писемність древніх греків (кер. Плакида Ю.С.) Борівка 10 13 8 9 9 5 44 Свідра Анастасія Олександрівна (кер. Плакида Ю.С.) Гендерні властивості німецькомовного рекламного дискурсу Борівка 11 13 8 9 9 5 44 АНГЛІЙСЬКА МОВА Дроботюк Олена Олександрівна Містична Британія (кер Озеруга Г.М.) Гонтівська 11 13 8 9 9 5 44 УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА Гавега Ольга Сергіївна (кер. Кліщук К.П.) Діалектні особливості говірки нашого краю у фольклорних текстах Березівка 10 10 7 9 8 4 38 Ткачук Марина Валеріївна (кер. Кульбака І.С.) Народне мистецтво – невід’ємна складова декоративно прикладного мистецтва Моївка 11 10 7 8 9 4 38 Ладанюк Ольга Анатоліївна (кер. Басенко А.М.) Патріотичні мотиви лірики Ольги Ладанюк Бабчинці 11 10 8 7 7 5 37 Кушнір Світлана Гр (кер. Кучервей Г.П.) Чарівний світ поезії Наталії Погребняк Бабчинці 10 7 7 6 6 4 30 Трендовська Лілія Миколаївна (кер. Басенко А.М.) Українська пісня – бездонна душа українського народу Бабачинці 11 7 7 6 6 4 30 Подолян Олег Олександрович (кер. Кучервей Г.П.) Афганська тематика у творчості Василя Слапчука Бабчинці 10 5 7 6 5 5 28 Соколянська Оксана Станіславівна Вишивка на Поділлі (кер. Іжаківська В.І.) Чернівці №2 9 10 6 6 6 3 31 ІСТОРІЯ Грабівська Катерина Іванівна (кер. Колісніченко Ю.П.) Формування передумов антифеодального повстання «Коліївщина» Гонтівка 8 6 6 5 5 4 26 Свідра Анастасія Олександрівна (кер. Лутковська Т.М.) Історія села Борівки від заснування до ХХ ст Борівка 11 13 8 9 9 5 44 Зведена таблиця результатів І етапу конкурсу № ПІБ учня Клас Школа Контр. робота Наукова робота Захист Всього Місце ГЕОГРАФІЯ 1 Гоменюк Андрій Вадимович 10 Борівська ЗОШ І-ІІІ 14 22 40 76 І 2 Капиця Юлія Анатоліївна 11 Борівська ЗОШ І-ІІІ 27 23 43 93 ІІ 3 Годз Ірина Русланівна Сокільська ЗОШ І-ІІІ 9 22 - 31 ІІІ 4 Рущак Артем Михайлович Сокільська ЗОШ І-ІІІ 19 - - - участь 5 Гоцуляк Денис Сергійович Білянська ЗОШ І-ІІІ 22 - - - участь БІОЛОГІЯ 6 Кушнір АльонаЛеонідівна 11 Борівська ЗОЩ І-ІІІ 21 21 42 84 І 7 Назарчук Аліна Вікторівна 9 Лозовська ЗОШ І-ІІІ 18 20 40 78 ІІ 8 Керніцька Ірина Віталіївна 9 Березівська ЗОЩ І-ІІІ 21 20 40 81 І 9 Чопенко Анастасія В 10 Чернівецька СШ №1 9 19 40 68 ІІ 10 Мануйлова Наталія Сергіївна 11 Моївська ЗОШ І-ІІІ 17 13 34 64 ІІ 11 Івлєва Катерина Миколаївна 10 Білянська ЗОШ І-ІІІ 18 - - - участь 12 Сідлецький Владислав Сергійович 10 Лозівська ЗОШ І-ІІІ 16 - - - участь 13 Щербій Яна Сергіївна 9 Чернівецька СШ №2 10 - - - участь 14 Коцулим Тетяна Анатоліївна 10 Гонтівська ЗОШ І-ІІІ 17 - - - участь 15 Пастух Дарина Леонідівна 11 Гонтівська 17 - - - участь ХІМІЯ 16 Дідик Віола Леонідівна 9 Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 21 18 44 83 І 17 Кузь Анастасія Володимирівна 9 Лозівська ЗОШ 10 - - - участь 18 Лисенко Максим Валентинович 8 Чернівецька СШ №2 9 - - - участь ФІЗИКА 19 Заданюк Олег Сергійович 9 Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст 14 14 20 42 76 І 20 Брух Ольга Олексіївна 10 Моївська ЗОШ І-ІІ ст 14 20 43 77 І 21 Чорнопищук Олександр Миколайович 8 Бабчинецька ЗОШ 11 20 42 73 І 22 Маковій Ольга Володимирівна 9 Лозівська ЗОШ І-ІІІ ст 8 13 40 61 ІІ 23 Левандовська Ірина 7 Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 9 - - - участь 24 Касянчук Катерина 8 Білянська ЗОШ І-ІІІ 14 - - - участь МАТЕМАТИКА 25 Грудецька Дарина В’ячеславівна 11 Чернівецька СШ №2 7 18 45 70 І 26 Бровко Дмитро Вільгельмович 9 Чернівецька СШ №2 6 17 42 65 ІІ 27 Кліщук Юлія Олександрівна 10 Березівська ЗОШ І-ІІІ 16 21 45 82 І 28 Мельник Таїсія Олександрівна 8 Шендерівська ЗОШ І-ІІІ 18 16 45 79 ІІ 29 Вовк Юрій Романович 10 Борівська ЗОШ І-ІІІ 14 20 44 78 І 30 Нечитайло Тетяна Юріївна 9 Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст 26 18 44 88 І 31 Закревська Катерина Євгенівна 10 Чернівецька СШ №1 14 15 45 74 ІІ 32 Годз Вікторія Русланівна 8 Сокільська 12 - - - участь 33 Лобода Ольга 8 Лозівська 6 - - - участь 34 Боднар Дмитро 8 Чернівецька СШ №1 6 - - - участь 35 Чопенко Олена 7 Чернівецька СШ №2 8 - - - участь
НІМЕЦЬКА МОВА 36 Чернова Катерина Олексіївна 10 Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 29 23 45 97 І 37 Підгурська Богдана Миколаївна 10 Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 28 20 44 92 І 38 Свідра Анастасія Олександрівна 11 Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 29 22 44 95 І
АНГЛІЙСЬКА МОВА 39 Дроботюк Олена Олександрівна 11 Гонтівська ЗОШ І-ІІІ 28 24 44 96 І 40 Рудик Микола Петрович 8 Чернівецька СШ №2 15 - - - участь 41 Козачок Яна 11 Гонтівська 10 - - - участь 42 Сагалата Тетяна 7 Білянська ЗОШ І-ІІІ 6 - - - участь ІСОРІЯ 43 Свідра Анастасія Олександрівна 11 Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 29 23 43 95 І 44 Грабівська Катерина Іванівна 8 Гонтівська ЗОШ І-ІІІ ст 12 18 26 56 ІІІ
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 45 Гавега Ольга Сергіївна 10 Березівка 18 22 38 78 І 46 Ткачук Марина Валеріївна 11 Моївка 18 22 38 78 І 47 Ладанюк Ольга Анатоліївна 11 Бабчинці 26 19 37 82 І 48 Кушнір Світлана Григорівна 10 Бабчинці 25 15 30 70 ІІ 49 Трендовська Лілія Миколаївна 11 Бабачинці 26 19 30 85 І 50 Подолян Олег Олександрович 10 Бабчинці 24 16 28 68 ІІ 51 Соколянська Оксана Станіславівна 9 Чернівці 18 16 31 65 ІІІ 52 Курцеба Богдан Петрович 6 Білянська 8 - - - участь 53 Загродський Дмитро 7 Чернівецька СШ №2 15 - - - участь 54 Сафронюк Надія С 8 Лозівська 16 - - - участь 55 Гоменюк Діана 9 Гонтівська ЗОШ І-ІІІ 16 - - - участь 56 Шостаківський Олександр 8 Чернівецька СШ №2 22 - - - участь 57 Купчик Марина 8 Борівська ЗОШ І-ІІІ 17 - - - участь 58 Короленко Євгенія 11 Борівська 17 - - - участь 59 Красуляк Вікторія 10 Чернівецька СШ №2 20 - - - участь 60 Брухаль Тетяна 10 Чернівецька СШ №1 20 - - - участь 61 Жарковський Ярослав 10 Білянська 10 - - - участь 62 Юрковська Олена Анат. 10 Чернівецька СШ №2 15 - - - участь 63 Котовська Олена Іванівна 9 Чернівецька СШ №2 10 - - - участь 64 Гнатюк Олександр І 10 Чернівецька СШ №2 14 - - - участь 65 Пийвода Каріна І 11 Гонтівська 22 - - - участь 66 Шурупова Вікторія 9 Сокільська 17 - - - участь 67 Бурдіяк Валерія 10 Сокільська 14 - - - участь Рішення: Направити на ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – слухачів МАН у м. Вінницю переможців І етапу:
Базова дисципліна ПІБ учня Тема роботи Школа Дата народж. Клас Керівник Географія
Гоменюк Андрій Вадимович Екологічні проблеми Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. 09.03.2000 10 Кондюк Оксана Сергіївна Фізика 
Брух Ольга Олексіївна Дослідження шляхів енергозбереження Моївська ЗОШ І-ІІІ ст 07.02. 2000 10 Макаревич О.О.
Фізика
Заданюк Олег Сергійович Способи перетворення електромагнітної енергії в механічну
Сокільська ЗОШ І-ІІІ ст.. 02.02. 2001 9 Макогончук Н.О. Хімія
Дідик Віола Леонідівна Вплив складу харчових продуктів на здоров’я людини
Борівська ЗОШ І-ІІІ ст. 06.12.2001 9 Іжаковська Оксана Іванівна Біологія
Кушнір Альона Леонідівна Останні дні життя бджіл на Землі
Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 24. 04. 1999 11 Іжаковська Оксана Іванівна Біологія
Керніцька Ірина Віталіївна Дослідження впливу кімнатних рослин на здоров’я людини
Березівська ЗОШ І-ІІІст 17.09.2001 9 Романова Оксана Петрівна
Історія
Свідра Анастасія Олександрівна Історія села Борівки
Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 04. 02. 1999 11 Лутковська Т.М. Математика
Кліщук Юлія Олександрівна Математика в сучасному дизайні інтер’єру
Березівська ЗОШ І-ІІІст 22.10.2000 10 Кліщук Валентина Василівна Математика Грудецька Дарина В’ячеславівна Математика, бюджет сім’ї, куріння Чернівецька ЗОШ І-ІІІ №2 04. 06. 1999 11 Киричок Марія Ан.атоліївна Інформатика 
Вовк Юрій Романович Архітектура мікропроцесорів
Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 27.12.1999 10 Доканін Наталя Анатоліївна
Німецька мова
Чернова Катерина Олексіївна Мовні проблеми літературного перекладу
Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 06. 12. 1999 10 Плакида Юлія Василівна Німецька мова
Підгурська Богдана Миколаївна Писемність древніх греків 
Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 22. 02. 2000 10 Плакида Юлія Василівна Німецька мова
Свідра Анастасія Олександрівна Гендерні властивості німецькомовного рекламного дискурсу  
Борівська ЗОШ І-ІІІ ст 04. 02. 1999 11 Плакида Юлія Василівна Англійська мова
Дробатюк Олена Олександрівна Містична Британія
Гонтівська ЗОШ І-ІІІ ст 02.06.1999 11 Озеруга Ганна Миколаївна Українська література
Гавега Ольга Сергіївна Діалектні особливості говірки нашого краю Березівська ЗОШ І-ІІІ ст 10.02.2000 10 Кліщук Катерина Петрівна Українська література 
Ладанюк Ольга Анатоліївна Патріотичні мотиви лірики Ольги Ладанюк
Бабчинецька ЗОШ І-ІІІ ст 03.03.1999 11 Басенко Алла Михайлівна Народознавство 
Ткачук Марина Валеріївна Народне мистецтво – невід’ємна складова декоративно прикладного мистецтва Моївська ЗОШ І-ІІІ ст 07. 07. 1999 11 Кульбака Ігор Сергійович



Немає коментарів:

Дописати коментар